Обслуговування турбіни
Турбокомпресор сприяє збільшенню потужності двигуна автотранспортного засобу. Власникам автомобілів, у яких встановлена турбіна, слід уважно ставитись до експлуатації даного типу агрегатів, оскільки неправильне використання та обслуговування сприяють виходу з ладу турбін та їх неухильному ремонту.
Турбіна є два колеса з лопатями, з'єднані валом і заховані в єдиному корпусі. Турбіни встановлюються на двигунах незалежно від виду палива, що використовується для їхньої роботи. Найчастіше можна зустріти застосування турбін низького тиску, дія яких спрямована на покращення співвідношення у суміші повітря та палива.
Турбіна високого тиску відрізняється найбільшою ефективністю у порівнянні з турбіною низького тиску. Але в той же час і конструкція подібного агрегату набагато складніша і догляд має бути максимальним, а ставлення автовласника пильним та дбайливим.
Якщо порівнювати турбований і атмосферний двигун, то технічне обслуговування повинне частіше проводитися саме щодо турбованого, оскільки сам по собі агрегат дуже складний у конструкції.
Не варто забувати, що турбіни вимагають використання спеціальних масел, з особливою формулою, розрахованих саме на екстремальні умови експлуатації.
Щоб турбіна прослужила не один рік, слід керуватися такими принципами:
- Після запуску двигуна необхідно обов'язково його прогрівання за рахунок роботи на холостому ході.
- Якщо двигун використовувався протягом якогось часу на високих оборотах, глушити мотор категорично заборонено, слід кілька хвилин попрацювати на неодружених і лише потім вимкнути запалення.
- Регулярна діагностика врятує турбіну від передчасного старіння
Важливим етапом є обслуговування турбін шляхом проведення регулярного обстеження, що полягає в детальному огляді всіх складових елементів турбіни, а також сполучних патрубків, валу, лопатей і т.д.
Завдяки діагностичному обслуговуванню у спеціалізованих сервісних майстернях можна не лише попередити передчасне зношування турбіни, але й провести своєчасне усунення всіх несправностей у роботі системи.
Своєчасне оновлення та заміна масла – запорука тривалої роботи турбокомпресора
Важливим етапом обслуговування буде вибір та своєчасна заміна олії. В обов'язковому порядку воно має купуватися тільки у фірмових магазинах та відповідати типу двигуна. Навіть якщо використовується якісна олія, але не розрахована для турбінних систем, вихід з ладу останньої буде гарантований.
Використовуємо турбо-таймер!
Непогано зарекомендували себе так звані турбо-таймери - пристрої, що забезпечують затримку в момент включення двигуна, необхідну для охолодження турбіни.
Більшість турбо-таймерів оснащені спеціальними тепловими індикаторами, що демонструють температуру всередині турбіни. Також можна придбати системи з індикатором часу – зручно, особливо коли видно, скільки часу потрібно для охолодження турбіни.
Установка турбо-таймера повинна здійснюватись у стінах сервісного центру. Деякі встановлюють цю систему у «тандемі» з автомобільною сигналізацією. Єдиним недоліком може стати автоматичне вимкнення сигналізації у разі підвищення температури всередині турбіни.
Оцінюємо стан повітряного фільтра
Для продовження терміну служби турбіни слід відстежувати зношування повітряного фільтра та його ступінь засміченості. Стан фільтра бажано перевіряти один раз на півроку - він повинен бути чистим, сприяти безперешкодному всмоктування повітряних мас в турбіну з подальшим збільшенням потужності двигуна.
Правильно експлуатуємо автомобіль із турбінним двигуном
Запуск двигуна
Після запуску двигуна слід дати йому прогрітися протягом декількох хвилин на холостих обертах. Незважаючи на те, що робочий тиск нормалізується вже в перші секунди роботи двигуна, він не дозволяє турбіні налаштуватися на робочий лад. Якщо почати відразу ж газувати після запуску двигуна, турбіна буде працювати на дуже високої швидкості, недоотримуючи потрібну кількість мастила.
Експлуатація після ремонтних робіт
Після того, як було проведено ремонт турбіни, слід перевірити достатність мастила за рахунок додавання нової олії. Обов'язковою є перевірка колінвала до моменту запуску двигуна. Робота двигуна на холостих дозволяє мастилу рівномірно розподілитися по турбіні і змастити підшипники.
При мінусових температурах
Обов'язкова умова – робота протягом кількох хвилин на неодружених оборотах. Так виключено навантаження турбіни з її передчасним виходом із ладу. Система за рахунок спокійної «холостої» роботи рівномірно розподілить олію, нормалізує тиск та підготує всі агрегати до інтенсивної експлуатації.
Перед тим як вимкнути двигун
Не варто відразу ж глушити мотор - турбокомпресор повинен обов'язково охолонути з подальшою нормалізацією роботи. Якщо вимкнути двигун відразу ж після того, як турбокомпресор попрацював на високих оборотах (гаряче вимикання), створиться різкий перепад температури, зниження тиску масла і стирання дотичних елементів (тиск масла немає, отже, мастило відсутнє, а лопаті ще за інерцією крутяться).