Діагностика турбіни
Автомобільний двигун, трансмісія та інші вузли та агрегати сучасного автомобіля, включаючи турбокомпресор – це складні технічно досконалі механізми, що забезпечують безпроблемну експлуатацію транспортного засобу. Але навіть досконала техніка виходить з ладу.
Якщо говорити про турбіну, вона працює при екстремально високих частотах обертання ротора, що досягають 200 000-230 000 оборотів/хвилину. Не дивно, що іноді саме цей агрегат стає причиною погіршення експлуатаційних характеристик машини. Основними маркерами, що вказують на можливі проблеми турбіни, є:
Діагностика турбіни у Києві
- Втрата потужності;
- Поява вихлопів сірого/сизого/чорного відтінків;
- Порушення температурного режиму роботи силового агрегату;
- Поява підозрілих шумів при роботі турбокомпресора;
- Витрата масла, що різко зросла.
У всіх цих випадках своєчасна діагностика турбіни дозволяє визначити причину неполадок і не допустити вихід турбонагнітача з ладу.
Причини поломок турбін
Згідно зі статистикою сервісного центру «ТурбоМайстер», серед найпоширеніших причин виходу турбоконагнітачів з ладу можна назвати такі:
- природний знос;
- Попадання в турбіну стороннього тіла;
- Несвоєчасна заміна повітряного фільтра;
- Розгерметизація патрубків, що підводять;
- Масляне голодування;
- Надлишок масла;
- Використання неякісного масла;
- Несправність паливної апаратури (стосується тільки дизельних агрегатів);
- Екстремальний режим водіння;
- Несправність сажевого фільтра або каталізатора.
Етапи діагностики турбокомпресорів
У багатьох випадках діагностика турбокомпресора без його зняття дає змогу визначити точну причину порушень у роботі автомобіля.
Типова послідовність виконання операцій у разі виглядає так:
Демонтаж патрубків та інтеркулера. Якщо ці елементи при візуальному огляді виявляються вологими, це свідчить або про критичне зношування силового агрегату, або про поломку самого турбокомпресора. Ремонт у разі неминучий;
Огляд лопаток, які не повинні мати зазубрин, сколів та інших ушкоджень. Лопаті повинні повторювати геометрію вигину проточної частини равлика з невеликим зазором.
Перевірка осьового люфту. При перевищенні значення люфта величини 0.05 мм буде потрібно ремонт турбіни. При діагностиці турбокомпресорів слід перевіряти радіальний люфт, для якого номінальне значення – 1 мм;
Візуальний огляд деталей турбіни (фланців, патрубків, корпусу підшипників та самого компресора) щодо наявності механічних пошкоджень;
Перевірка на герметичність впускного/випускного тракту.
Якщо за результатами такого огляду проболіємо не виявлено, потрібно діагностувати турбіни з їх демонтажем. Якщо робота турбонагнітачів регулюється електронікою, необхідно перевірити справність блоку, що управляє.
Компанія «ТурбоМайстер» має все необхідне діагностичне обладнання, щоб визначити причину несправності в стислий термін. За допомогою стенду можна визначити параметри наддуву, ступінь зношування деталей турбокомпресора, локалізувати текти масла. Подібна діагностика турбіни в «гаражних умовах» неможлива, адже ж від точності з'ясування причин поломки залежить вартість подальшого ремонту і подальша працездатність турбіни.
Оцінка стану турбонагнітачів за допомогою сучасного діагностичного стендового обладнання дозволяє визначити схему ремонту окремих компонентів турбіни або необхідність заміни деталей або всього пристрою за неможливості його відновлення.