Сайт продається -> dmytrosalesite@gmail.com

Несправності турбіни

Несправності турбіни

Про те, що турбіна є на їхньому автомобілі, знають більшість автовласників, хоч і не завжди точно можуть визначити який саме з «прибамбасів», розміщених біля двигуна автомобіля, носить горду назву турбіна. Тим не менш, агрегат цей дуже важливий і, часто, саме від якості роботи турбіни залежить потужність двигуна, динаміка розгону автомобіля, рівень токсичності вихлопних газів, витрата палива та ще купа різних важливих технічних показників. Часто через несправність турбіни може серйозно постраждати і сам двигун автомобіля.

Для кращого розуміння «фізики процесів» розглянемо основні несправності турбіни та причини поломки турбіни на дизелі, та й на бензинових ДВЗ теж.

Основною причиною виникнення несправності турбокомпресора є проблеми із системою змащення двигуна автомобіля.

  • до таких проблем впевнено можна віднести негативний вплив на роботу двигуна та турбіни неякісної моторної олії (фальсифікату або олії не належного за допусками виробника);
  • до несправності турбокомпресора також можуть призвести і використання неякісних фільтрів автомобіля (масляного та повітряного рівною мірою);
  • часто, причиною поломки турбіни може послужити і неправильне промивання маслосистеми двигуна, або ігнорування необхідності, хоча б іноді, робити цю процедуру;
  • не менш важливою, за значущістю в загальному обсязі причин поломки турбокомпресора є робота турбіни в вкрай важких умовах. До цих, на жаль неминучих умов, відносяться високі обороти турбіни і, як наслідок, високі температури.

Несправності турбіни

Щоб уникнути поломки турбіни на Вашому автомобілі та турбот, пов'язаних з ремонтом турбіни, визначимо більш детально ці самі причини поломки турбіни пов'язані з неналежною роботою маслопроводу та системи мастила в цілому:

Причина 1. Підроблене моторне масло, крім вкрай негативного впливу на двигун, загалом, а також моторне масло неналежної в'язкості і має невідповідні допуски призводить до недостатньої мастила динамічних вузлів турбіни, в першу чергу підшипника осі турбокомпресора. Навіть короткочасне падіння тиску масла в цьому агрегаті, може призвести до його «олійного голодування» та зносу підшипників. Такий знос, незмінно, тягне за собою збільшення радіальних зазорів у цих підшипниках. У свою чергу, люфт самої осі турбіни призводить до руйнування сальників та крильчатки турбокомпресора. Ці деформаційні зміни в турбокомпресорі, як правило, також називаються зміною геометрії турбіни;

Причина 2. Ще швидше, ніж неналежне моторне масло, до таких проблем може призвести використання дешевого фільтра, фільтрувальні ребра якого швидко забиваються компонентами масла і сажею, що змивається ним. Що також веде до масляного голодування турбіни;

Причина 3. Якщо перепускний клапан дешевого масляного фільтра відкривається без «вагомих на те підстав» і моторне масло проходить через нього без фільтрації (просто як через трубочку), то до турбіни, як і до інших вузлів і агрегатів, що змащується і омивається моторним маслом , надходить «брудна» моторна олія з різними згустками, мікроскопічною металевою стружкою, сажею та іншими частинками, які мали б залишитися в масляному фільтрі;

Причина 4. Якщо до цього всього додати ще й негативний вплив, що робиться пилом, частинками піску та іншими «компонентами» атмосферного повітря, що надходять через неякісний повітряний фільтр, то не витримають ніякі підшипники і сальники. Через них моторне масло, разом з нагнітається турбіною повітрям, нагнітатиметься у впускний колектор двигуна, а значить, прямо в циліндри, де воно просто згорає. Наслідком згоряння там олії є і нагар на клапанах, і залягання поршневих кілець, і підвищений знос каталізатора або фільтра сажі в дизельному автомобілі. Руйнування ж підшипників турбокомпресора, що незмінно веде до збільшення люфта осі турбіни. Лопаті турбіни, при такому нецентральному обертанні осі, б'ються і ламаються об внутрішні стінки корпусу турбіни. У свою чергу, розбита крильчатка не тільки не створює потрібного тиску повітря, а й активно «постачає» своїми уламками ті ж циліндри двигуна.

Ці негативні явища можуть настати і внаслідок нормального зносу турбіни від тривалої її експлуатації. Тому, іноді, слід звертатися на спеціалізований сервіс за діагностикою своєчасним сервісним обслуговуванням турбіни.

Ознаки виходу з ладу турбіни

Зрозуміло, якісно та кваліфіковано діагностувати ту чи іншу поломку чи ознаки вмирання турбіни може майстер на спеціалізованому СТО. Це робиться за допомогою спеціального діагностичного сканера, манометра, що вимірює тиск повітря, створюваного турбокомпресором та за допомогою інших інструментів та методик діагностування ознак несправної турбіни. Однак деякі несправності турбокомпресора своє го автомобіля Ви зможете визначити і самі.

Несправності турбіни

Перерахуємо основні ознаки поломки турбіни

  • Відчутне зниження потужності двигуна автомобіля. У деяких випадках Ви не відразу його помітите, але згодом таке «туплення» стане ще більш помітним та дратівливим. До речі, дуже! знизити потужність двигуна і створити враження «тупої» роботи турбіни здатний забитий повітряний фільтр. Тому слідкуйте за ним та своєчасно його замінюйте;
  • Сизий дим з вихлопної труби, або, у деяких випадках краплі або навіть потіки моторної олії на вихлопній трубі, запах нагрітої олії. До речі, важко описати, як саме ідентифікувати цей запах, але коли його почуєш, то сумнівів не виникає – це саме він. Моторна олія з турбіни потрапляє на розігріті частини двигуна та вихлопної системи та «радує» нас своїм неповторним запахом.
  • Збільшення витрати моторної олії «на чад». Зазвичай, підвищеною витратою моторної, залежно від особливостей будови та об'єму камер згоряння двигуна, є збільшення витрати олії від 0,2 до 1 літра олії на тисячу кілометрів пробігу.
  • Нерівномірна робота двигуна на малому ходу (при низьких оборотах двигуна) та закидання олією свічок запалювання. Це легко і дуже безпомилково діагностується, якщо викрутивши свічку запалювання з циліндра, ви спостерігаєте її електроди та інші частини, що знаходяться в камері згоряння, блискучими від якоїсь рідини, що знаходиться на них. Жодних сумнівів – це моторне масло.
  • В особливо запущених випадках, чується скрегіт лопатей турбіни про внутрішні її поверхні. У не менш запущених випадках, турбований двигун може погано заводитися без видимих причин або глухнути на холостих оборотах. До такого стану речей техніку краще не доводити - такі ознаки поломки турбіни на дизелі або на бензиновому ДВЗ нічого хорошого не обіцяють і часто вимагають дуже дорогого ремонту. Звертайтеся до нашого сервісу, як то кажуть «до того як».
  • Неприємний, іноді досить сильний свист, що доноситься з турбіни, може здатися автовласнику ознакою якоїсь дуже серйозної поломки турбокомпресора. Однак, найчастіше, це повітря під великим тиском, що нагнітається самою турбіною, виривається в місці її сполучення з впускним колектором двигуна через негерметичні з'єднання. Поряд із неприємним свистом або навіть виттям (іноді виє, як голодний вовк у лісі) турбіни, це явище обов'язково супроводжується падінням потужності та підвищеною витратою палива. Однак це не так страшно і усувається досить швидко за допомогою банального герметика або заміни прокладки.

Власне, ось і всі основні симптоми виходу з ладу турбіни. Якщо щось із вище перерахованого Вам доводиться спостерігати у своєму автомобілі, звертайтесь до нашого сервісу «ТурбоМайстер». Наші висококваліфіковані майстри виконають ремонт турбіни вашого автомобіля на найвищому рівні, тому що «ТурбоМайстер» — це сервіс №1 з ремонту турбокомпресорів в Україні.