Сайт продається -> dmytrosalesite@gmail.com

Причини поломки турбіни автобмобілів

Причини поломки турбіни автобмобілів

Тривалий термін експлуатації турбіни - бажання кожного автовласника. І нерідко вихід із ладу цього агрегату вводить у справжній ступор власника двигуна з турбіною.

Варто відразу ж відзначити, що вихід з ладу турбіни не відбувається сам по собі, практично у 100% випадках є якась причина поломки.

Чому ламаються системи турбонаддуву?

Сучасні турбіни за своїм ресурсом стоять на одному місці із ресурсом двигуна. По суті, це багаторічна безпроблемна експлуатація, але насправді турбіну міняти або ремонтувати доводиться кілька разів за період використання двигуна.

Виробники цих систем затверджують в один голос у малоймовірній наявності дефектів на виході з виробництва, тому що виробляються турбіни на високоякісному високотехнологічному обладнанні з багатоетапним контролем.

Турбіна є єдиним навісним агрегатом та системою двигуна, що працює у повному взаємозв'язку з усіма системами, а саме з системами:

  • охолодження;
  • мастила;
  • випуску відпрацьованих газів;
  • подачі палива тощо.

У ряді сучасних моделей турбіна тісно взаємопов'язана навіть із системою, що управляє двигуном. Враховуючи той факт, що турбіна працює при колосально високих і низьких температурах, де максимальна межа може сягати тисячі градусів Цельсія, а також при величезних навантаженнях, будь-яка похибка в роботі хоча б однієї із систем двигуна може критично вплинути на роботу турбокомпресора, скорочуючи його ресурс. , а в деяких випадках, призводячи до 100% відмови агрегату.

Поломка турбіни є своєрідним індикатором успішної роботи всього двигуна. Зламалася турбіна – отже, доведеться повністю переглядати всі системи двигуна з метою пошуку можливої несправності.

Причини поломки турбіни автобмобілів

1. Забруднене масло

Якість олії для турбінних двигунів має першорядне значення. Для двигунів з турбінами застосовують спеціальні моторні олії, розраховані на позамежні навантаження. Нерідко до виходу з ладу турбіни наводить неякісна олія, а також склади з механічними та хімічними забрудненнями.

Механічне забруднення моторного масла

У моторному маслі нерідко присутні сторонні частки, які також можуть позначатися на роботі турбіни та її передчасному зносі. Механічне забруднення моторного масла призводить до механічного зносу деталей, що стикаються один з одним або вступають в контакт з масляною плівкою, що утворюється. Постійна дія механічних домішок сприяє різкому зменшенню міцності плівки, а потім і подальшому її руйнуванню.

Хімічне забруднення моторного масла

Порушення функціонування системи подачі палива призводять до хімічного забруднення моторної олії. Достатньо, щоб навіть одна форсунка мала несправність у роботі, щоби паливо потрапляло в картер. Як хімічний забруднювач можуть виступати присадки, а точніше їх надмірна кількість в маслі.
Неправильно підібране моторне масло, не призначене для турбінних двигунів також може призвести до зношування турбіни та її виходу з ладу.
При хімічному забрудненні значно зменшується міцність плівки збільшуючи тертя між деталями. Результат – дуже швидке зношування агрегатів.

Причини поломки турбіни

2. Недостатнє змащування

Олійне голодування — порушення в роботі системи мастила ротора турбіни. Ротор обертається з високою частотністю, але досягається цей показник лише за умови хорошої масляної плівки між усіма деталями та складовими елементами. Мінімалізація тертя буде досягнута тільки в тому випадку, якщо витрата олії та тиск у турбіні будуть відповідати нормі.

Олійна плівка виконує і ще одну важливу функцію - відводить тепло від основних агрегатів у турбокомпресорі. Недолік мастила може призвести до поганого охолодження деталей і як результат їхнього зносу за рахунок високого тертя.

Чому виникає дефіцит олії та стоншується масляна плівка?

Недостатня кількість масла, що надходить і створювана за рахунок нього масляна плівка є наслідком якої-небудь несправності в мастильній системі двигуна. Це може бути банальне зношування масляного фільтра, його засмічення, відпрацьований ресурс масляного насоса і т.д. Масляне голодування може виникнути через знос труби, що подає масло, яка або засмічена за рахунок наявності відкладень або механічно пошкоджена.

3. Ушкодження сторонніми предметами

Обертання ротора відбувається з великою швидкістю, тому потрапляння навіть незначних за розміром частинок сміття або сторонніх предметів призводить до моментальної поломки крильчаток. Навіть при незначному пошкодженні крильчаток турбіна вийде з ладу. Коли? Питання часу.

До чого призводить пошкодження крильчаток? Справа в тому, що крильчатки створюють баланс у роботі всієї роторної системи і навіть найменше пошкодження призводить до дисбалансу,

Як потрапляють сторонні тіла в турбіну?

В якості сторонніх тіл може виступати сміття у вигляді паперу, дрібного піску, якихось деталей, наприклад, частинок свічок розжарювання, шматочків гуми тощо. Частки потрапити можуть через пошкодження в повітряному фільтрі. Найчастіше від стороннього сміття ушкоджується вхідна кромка турбінного колеса.

Причини поломки турбіни автобмобілів

4. Граничні режими експлуатації

За статистикою, ця причина є однією з найпоширеніших, коли відбувається так зване «перекручування» турбіни.

У результаті виходить неконтрольоване підвищення тиску, збільшення температури, що призводить до руйнування лопаток турбіни – одних із найслабших місць у системі. Швидкість роботи не контролюється і відбувається справжнісінький збій у роботі і вихід з ладу турбіни.

Причини поломки турбіни автобмобілів

5. Застосування герметика для ущільнення з'єднань

У деяких випадках у сервісних центрах фахівці надмірно «підживлюють» прокладку герметиком у місці, де йде кріплення трубки, що подає масло. Занадто велика кількість герметика призводить до перекривання отвору для безперешкодного проходження мастила.

Нижче наведено інформацію в таблиці, що дозволяє швидко та своєчасно визначити причини поломки турбіни. Завдяки наявній інформації ви зможете визначити несправність, усунути її самостійно або звернутися до спеціалізованого сервісного центру.